* 4 April 2011, Monday *....(✿◠‿◠)

Assalammualaikum semua.....lama betul bah pula saya x update blog nie..berminggu-minggu dah x tulis entri baru dan sekarang pun dah masuk bulan 4...haish, cepat pula masa berlalu kan...x sedar nie...anyway, sekarang baru ada masa free nak update my blog, before nie sibuk memanjang..dengan kelas, assignment lagi, nak study untuk midterm lagi dan yang terbaru...pagi tadi, saya ada MUET...fuhh.....memang dashyat lah but Alhamdulillah, semuanya dah berlalu dengan baiknya and I only hope everything will gonna be ok, Insya Allah...
 
Maybe entry for today is quite short because I'm feel so tired + hungry right now...tiba2 pula speaking nie , mesti gara2 MUET speaking tadi pagi la nie..hehe...okla, ni lah yang saya nak story for today, only about MUET...nothing interesting pun but kalau nak continue baca, teruskan...sangat dialu-alukan..hee..*peace*...

mesti pelik kan apa pula kaitan tarikh tu dengan entri nie kan...nak tau kenapa saya pilih tajuk entri macam tu??...mana boleh bagitau...hehe...x lah, gurau ja..actually macam nie, saya pilih tajuk tu just untuk memperingati hari bersejarah hari nie....sempena saya menduduki MUET....tu ja sebenarnya..ya la,mestilah bersejarah kan...
MUET tu sekali ja seumur hidup so kena lah kenang tarikh ni sampai bila-bila...kalau boleh for the rest of my life I will remember this day...chewah...sampai macam tu sekali bah...hehe..of course lah, hanya orang-orang yang mengalaminya akan merasai seperti yang saya rasakan sekarang..sangat-sangat lega dan kepala terasa ringan, hati pun terasa berbunga-bunga seperti orang yang tengah dilanda virus cinta...hehehe...apa lah yang saya merepek ni, x da kaitan langsung ni..ish3...✖‿✖

Before ambil MUET nie macam-macam yang saya fikir...rasa macam x dapat teruskan ja..ya la, saya ni dah lah jarang speaking, kalau speaking pun bukannya lacar sangat...but like others people say "Pratice Makes Perfect"..yeah, that's true...tapi hakikatnya malam sebelum nak ambil MUET tu, I've do nothing, saya x tau apa saya nak buat...just baca nota yang simple2 and lepas tu saya p tido..ish3...practice pun saya kurang, ada juga lah, beberapa minit sebelum giliran kumpulan saya, kami ada practice speaking and Alhamdulillah from the group discussion, it really help me during the 'real' MUET....dan semasa MUET dijalankan, first feeling yang saya rasa, really nervous but I say in my deep heart...I can do this!!....and finally semuanya berjalan dengan lancar and rasa sangat beruntung sebab saya dapat group yang sangat-sangat membantu....thanks guys...arigato gozaimas.(◡‿◡✿)..I think enough for this day, kalau ada masa dan idea, saya akan tambah lagi, Insya Allah.....sorry if I've made a mistakes and says something wrong, please forgive me....
p/s : Alhamdulillah, Thanks to Allah because still give me a chance to live and improve myself, Thanks to Mum and Dad for loving me until now, I love both of you so much...moral of the story for today; Jadikan hari ini lebih baik dari semalam...Just believe yourself...(◕‿-)

You Might Also Like

0 Komen