♥ Abah Kesayanganku ♥

Assalammualaikum semua....selamat malam..semoga semuanya baik-baik sahaja la ye...so,macam mana hari nie, best atau kurang best..kalau tanya saya, mestilah saya nak jawab yang baik-baik je...tak pecaya ka, cuba tanya....hehe...Miss Syeha, macam mana hari nie??..of course best...WHY?..tak perlu saya bagitau, lagipun tak penting juga, siapa lah yang nak tau pasal saya nie kan..siapa la saya..hee...chewaah...ayat sedih pula....ok2, tak mau  intro panjang2, nanti ada pula yang bosan kan...http://www.emocutez.com...opps,maaf la...

entri hari nie sebenarnya dah lama saya nak tulis, tapi selalu tak dah masa...sepatutnya saya tulis hari bapa tu lagi, tapi nie expire dah, hari bapa pun dah lama berlalu..ish, apa la..tak da feel dah, tapi tak pe, demi abah yang tersayang...saya akan pastikan entri nie siap hari nie juga.....dan di publish malam nie juga..confirm 100%...http://www.emocutez.comhehe..sejak menjinak2 kan diri dengan dunia blog nie, hari rasa macam berbunga-bunga pula...eh, lari tajuk pula...maaf lah, saja ja nak bagitau tu...oklah, entri kali ni saya nak cerita pasal abah saya...everything about my father, the best father that I've ever had in this world..

erm..abah saya nie sederhana je orangnya, nampak ja muka garang  ala-ala orang putih tapi sebenarnya pemalu..sorry abah..hehe.....abah tak suka marah-marah, tapi once dia dah marah, fuhh....boleh terberhenti jantung...bikin takut...satu perkara yang paling saya tabik spring la kat abah nie, pasal pengorbanan abah untuk anak-anak dia..kalau nak cerita, boleh jadi novel nie tapi biar saya pendekkan cerita ja la ya....macam nie, abah saya sanggup berkorban berhenti kerja demi untuk menjaga kami adik-beradik..semua nie dah terjadi beberapa tahun yang lalu...lebih kurang 4 tahun yang lalu Mama saya kena sambung study kat maktab selama 3 tahun so terpaksa lah kami tinggal dengan abah ..sepanjang Mama study, abah lah yang jaga kami setiap hari..abah lah yang sediakan semua keperluan harian kami, abah dah jadi macam mama nie..hehe...kadang-kadang kesian jua tengok abah susah payah jaga kami, time tu pun keadaan kami tak lah sesenang orang lain..makan pun ala kadar ja, tapi kenangan- kenangan tu semua lah paling tersemat dalam hati saya sampai sekarang..macam mana kami terpaksa pinjam telefon kat rumah nenek semata-mata nak telefon mama..erm..bila ingat balik keadaan keluarga time tu, rasa sedih juga....http://www.emocutez.comkadang-kadang tu pernah juga makan maggi dengan abah dan adik-adik..hehe...tapi walau macam mana susah pun keadaan kami time tu, saya masih bersyukur sebab saya masih dapat bersama dengan orang-orang yang saya sayang, keluarga saya....dan alhamdulillah, setelah beberapa tahun keadaan keluarga pun berubah..Mama pun dah tamat study, dan sekarang dah jadi cikgu pun...abah pula dah ada perniagaan sendiri..dan semua nie berkat pengorbanan dan usaha abah dan mama selama nie demi mengubah hidup keluarga....dan yang paling penting semua nikmat yang diberikan pada hari nie juga adalah atas pemberian daripada Allah S.W.T..bersyukur sangat...


Apa2 pun, saya cuma nak bagitau saya sayang sangat kat abah..terima kasih kerana telah menjaga kami adik-beradik selama nie, sabar dan tahan dengan kerenah kami yang boleh tahan nakal juga..http://www.emocutez.comhehe..abah jangan marah ye...kami semua sayang abah, walau apapun yang terjadi tak da siapa yang dapat gantikan abah sampai bila2 pun...maafkan semua salah kami ya...dan saya doa abah akan memperolehi kebahagiaan kat dunia dan juga di akhirat kelak..amin....


So, selagi kita masih ada masa nie, sayangi dan hargailah orang-orang yang sentiasa ada di samping kita..abah yang sentiasa berusaha untuk memastikan keperluan kita mencukupi...sanggup buat apa-apa sahaja demi kesenangan anak-anaknya..kalau abah sanggup berkorban demi anak-anak, tapi kenapa ada juga segelintir anak-anak yang tak tahu menghargai abah mereka ya...sanggup hantar kat rumah orang-orang tua sebab tak sanggup nak jaga...erm....tak tau la, pandai-pandai lah fikir sendiri..kadang-kadang seseorang akan jadi bernilai bila dia dah tak da....tapi dah terlambat nak menyesal kalau orang yang selama nie sayang kat kita dah tak ada kat dunia ni....jadi, hargailah ABAH yang tersayang..


p/s: Thanks a lot abah, sayang abah selamanya...http://www.emocutez.comHAPPY BELATED FATHER'S DAY, Abah...maafkan semua kesalahan Seha...Seha janji akan cuba jadi anak yang baik..Insya Allah...

You Might Also Like

0 Komen